Saturday, October 01, 2005

Ο Βουτυρομπεμπές

Εισήγηση της Μ. Ξενογιαννακοπούλου προκάλεσε έντονες αντιδράσεις κορυφαίων στελεχών, λόγω απουσίας του προέδρου. Ο κ. Ευ. Βενιζέλος ανέφερε πως δεν μπορεί να συζητούνται σημαντικά θέματα χωρίς την παρουσία του προέδρου του Κινήματος, ο κ. Κ. Σκανδαλίδης εκτίμησε πως η συγκεκριμένη εισήγηση γυρνάει το κόμμα πίσω στη δεκαετία του 70 και του 80, ενω ο κ.Θ. Πάγκαλος εκτίμησε πως αν περάσει αυτή η εισήγηση προωθείται η δημιουργία γιαλαντζί λενινιστικού τύπου κόμμα.

Ο ηθικός αυτουργός της τελευταίας αυτής φράσης παύλα έντονης αντίδρασης προέρχεται από το κορυφαίο παύλα ιστορικό στέλεχος Θεόδωρο Πάγκαλο, πρωτομάστορα της Ελληνικής Επανάστασης το 1821 με το ψευδώνυμο Κωλοκοτρώνης. Ο έγκυρος ιστορικός παύλα πιο ηλίθειος κι από τον ίσκιο του, Ρανταπλάν μας αναφέρει ότι αυτό το προσωνύμιο δώθηκε στον Πάγκαλο από το Γεώργιο Παπανδρέου, γνωστό και ως Γέρο της Δημοκρατίας επειδή τα τροφαντά οπίσθια του πρώτου θύμιζαν τις μεγάλες κοτρώνες στο κάστρο του Παλαμηδίου. Στο κάστρο αυτό οπου ο μεγάλος γκραντ μετρ Βασίλης Κοτρωνιάς έμαθε σκάκι, φυλακίστηκε ο Θεόδωρος Κωλοκοτρώνης, προφανώς για να αισθάνεται άνετα με το φυσικό περιβάλλον αλλά και για να μπορεί να βρει μια κοτρώνα να βάλει τον κώλο του. Ο Ρανταπλάν επίσης μας αναφέρει ότι επειδή το ψευδώνυμο αυτό δόθηκε από τον Γέρο της Δημοκρατίας, αποφασίστηκε να φωνάζουν τον Θεόδωρο Πάγκαλο παύλα Κωλοκοτρώνη και ως Γέρο του Μωριά. Εδώ οι απόψεις διίστανται. Ο μεν Ρανταπλάν αναφέρει ότι τούτη η ονομασία προήλθε επειδή τα υπόλοιπα επιφανή στελέχη του ΕΑΜ Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος και Κωνσταντίνος Παλαιολόγος θεώρησαν τον Γεώργιο Παπανδρέου ως ένα ξεμωραμένο γέρο για ν’ασχολείται με τον Πάγκαλο. Ο δε Ροσινάντε, διάσημος Ισπανός ιστορικός φιλέλληνας ο οποίος μεγαλούργησε στα τέλη του 20ου αιώνα ως αρχιτέκτονας με το ψευδώνυμο Καλά-Τράβα, ισχυρίζεται πως μόνο ο παχύς ίσκιος της μουριάς μπορούσε να χωρέσει τον Θεόδωρο Πάγκαλο παύλα Κωλοκοτρώνη κι επειδή τα είχε τα χρονάκια του προέκυψε το Γέρος της Μουριάς. Έπειτα από προσφυγή των απανταχού γεωπόνων στο ευρωπαικό δικαστήριο για τα δικαιώματα της μουριάς, έγινε η αλλαγή του ονόματος σε Γέρο του Μωριά.

Γεννημένος στην Ελευσίνα, φαίνεται ότι επηρεάστηκε άμεσα από τα Ελευσίνια μυστήρια στα οποία το φαγοπότι έδινε κι έπαιρνε. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο καθημερινό τραπέζι του σπιτιού του δεν λένε την πατροπαράδοτη και καθιερωμένη προσευχή για την ευλογία της βρώσης και της πόσης υμών αλλά τον ύμνο των Ελευσινίων μυστηρίων που τους προσφέρει τα ταπεινά αγαθά προς καταβρόχθησην. Βέβαια ο θρησκευτικός και δη ο χριστιανικός παράγοντας δε λείπει. Ο μεσιέ Θεόδωρος ακόμη ψάχνει ν’ανακαλύψει το κόλπο του Ιησού Χριστού εις τον γάμο της Κανά το οποίο πιστεύει ότι θα δώσει άμεση και ριζική λύση στο οικονομικό πρόβλημα των Ελλήνων. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι θεαματικά και μας κάνουν να αισιοδοξούμε για το μέλλον. Σε οποιοδήποτε γάμο κι αν έχει παραστεί ο κύριος Πάγκαλος όλοι φάγανε καλά. Αυτό επίσης ισχύει και για οποιοδήποτε υπουργείο ανέλαβε ο κύριος Πάγκαλος αλλά καλό θα είναι να μην μπερδεύουμε τα θαύματα.

Απόφοιτος του Βαρβακείου Γυμνασίου Αθηνών ο μεσιέ Πάγκαλος δε μπορεί να συγκριθεί με τους βουτυρομπεμπέδες του Κολλεγίου Αθηνών διότι αυτός ποτέ δε δίστασε να προτάξει τον τσαμπουκά του προς όφελος της κοιλιάς του. Οι καθηγητές του, τον χαρακτηρίζουν ως ένα ευφυέστατο μαθητή, εξαιρετικά οξυδερκή και με αγωνιστικό αλλά και σπινθηροβόλο βλέμμα. Όπως χαρακτηριστικά τονίζουν ο μαθητής Πάγκαλος έχοντας ανακαλύψει το νόημα της ζωής και τον προορισμό του ήταν μονίμως απών. Κάτι τέτοιο γίνεται εύκολα αντιληπτό από τις μαρτυρίες πολλών εμπόρων της Βαρβακείου Κρεαταγοράς Αθηνών, τακτικό προορισμό του μαθητή Πάγκαλου για ονειροπόληση και προβληματισμό. Εκεί ανάμεσα στα βοδινά και τ’αμνοερίφια τα οποία δεν ήταν τότε ακόμη Νέας Ζηλανδίας, ούτε εισαγόμενα από τις δημοκρατικά εξουσιασμένες Βαλκανικές χώρες, δεν κουβαλούσαν ασθένειες όπως η νόσος των τρελών αγελάδων, ασχέτως αν εμείς σήμερα έχουμε βάσιμους λόγους για να υποστηρίζουμε ότι από τότε έγινε η ζημιά και τώρα άλλος πληρώνει. Ως ελάχιστο φόρο τιμής για εκείνα τ’ανέμελα και γεμάτα ξεγνασιά παιδικά χρόνια που έζησε ως Θεοδωράκης, πρότεινε τη δημιουργία ανεξάρτητης εκλογικής περιφέρειας σύμφωνα με τα τότε ισχύοντα σύνορα της Βαρβακείου Κρεαταγοράς Αθηνών με ενδεχόμενη προσάρτηση υπό της μορφής παραρτήματος και της εξίσου γνωστής αλλά όχι τόσο διάσημης Λαχαναγοράς του Ρέντη. Οι έντονες αντιδράσεις της Θύρας-7 η οποία ήθελε τον αποκλειστικό έλεγχο στη Λαχαναγορά για να μπορεί να πετάει ότι πιο σάπιο και μουχλιασμένο στο γειτονικό προπονητήριο της αγαπημένης τους ομάδας σε περιόδους πέτρινων χρόνων και με τη μουσική του Σταμάτη του Σπανουδάκη ο οποίος οικονομικά (ή μήπως και ιδεολογικά;) ανήκει σε αντίπαλο στρατόπεδο, λειτούργησαν έτσι ώστε να ναυαγήσει πλήρως το αρχικό σχέδιο. Περισσότερες λεπτομέρειες για τη συγκεκριμένη υπόθεση καθώς και διάφορα παραλειπόμενα απ’ την κρυφή ζωή του Θοδώρου μπορείτε να διαβάσετε στην αποκαλυπτική συνέντευξη που έδωσε στον Σταύρο Θεοδωράκη. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να καταγγείλω την ειδωλολατρική προσήλωση του μεσιε Παγκάλου στα υποκοριστικά του βαφτιστικού του ονόματος. Δίνει συνεντεύξεις μόνο στον κύριο Θεοδωράκη, ακούει μόνο Μίκη Θεοδωράκη αν και την περίοδο 1990 ? 1993 του κύρηξε εμπάργκο αλλά αποφεύγει κάθε αναφορά στον έμπιστο και στενό οικονόμο του Κωνσταντίνου Καραμανλή, Θόδωρο.

Δε μας κάνει λοιπόν εντύπωση η δήλωση του μεσιε περι προώθησης δημιουργίας γιαλαντζί λενινιστικού τύπου κόμματος. Όπως είναι γνωστό τα ντολμαδάκια γιαλαντζί είναι το αγαπημένο του φαγητό και ως εκ τούτου έχουν επηρεάσει άμεσα την πολιτική του καριέρα.

Η συνέχεια λίγο πολύ είναι γνωστή σε όλους μας...