Sunday, October 22, 2006

Φόρτσα ΔΟΕ


Μεγάλη ανησυχία εκφράζουν πολλοί γονείς για τα παιδιά τους έπειτα από τη συνεχιζόμενη απεργία των δασκάλων τους. "Δεν έχουμε που να τα αφήσουμε" λένε οι περισσότεροι και έχουν αρχίσει να φορτώνουν εις βάρος των δασκάλων. Μα αντί να ασχολούνται με το γεγονός ότι τα παιδιά δε θα μάθουν τίποτα τους απασχολεί το ποιός θα τα κρατήσει; Όπως και να το κάνουμε είναι κι αυτό ένα πρόβλημα. Αποφάσισα λοιπόν ν'ασχοληθώ περισσότερο με αυτήν την περιβόητη απεργία κι έτσι επισκέφθηκα το site της ΔΟΕ (όχι των αθανάτων) για να δω τα αιτήματα. Η φωτογραφία είναι από το σχετικό φυλλάδιο τους.Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τα 9 σημεία που οι ίδιοι οι δάσκαλοι τονίζουν για να αιτιολογήσουν την απεργία τους.

Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας και μόνο.
Τα κλασσικά πλέον 1400 ευρώ και κατα τη γνώμη μου και το μοναδικό αίτημα των δασκάλων. Όλα τ’άλλα τα χρησιμοποιούν για να στηρίξουν αυτή τη μπαρούφα με τα 1400 γιουροντόλλαρς. Είναι γνωστό πως αν πάρουν οι δάσκαλοι αυτά τα χρήματα θα τα ζητήσουν και όλοι οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι. Δεν είναι δυνατόν να πάρουν αυτά τα χρήματα και είναι θλιβερό να λες μέσω των επίσημων εκπροσώπων σου ότι ζητάς τόσα για να κερδίσεις λιγότερα.

Γενναία αύξηση των δαπανών στο 5% του Α.Ε.Π. ή στο 15% του Γ.Κ.Π.
Αναρωτιέμαι αν έβαλαν το 5 επειδή πατώντας το shift μετά βγαίνει και το % κι έτσι δε ξοδεύουν ενέργεια μετακινώντας το δάχτυλο τους. Το 5% είναι το κλασσικό αίτημα όλων των εκπαιδευτικών κάθε βαθμίδας. Οι δάσκαλοι το θυμηθήκανε φέτος.

Ενιαία δωδεκάχρονη δημόσια δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
Εδώ έχουμε το 20 μαθητές στην τάξη και 15 στο νηπιαγωγείο. 20 μαθητές στην τάξη. Συγγνώμη αλλά εγώ ποτέ δεν είχα υπάρξει σε τάξη με 20 μαθητές, πάντα ήμασταν πάνω από 25 κι έχουν περάσει από τότε πάνω από 15 χρόνια. Τα 25 άτομα που πρότεινε το υπουργείο τα θεωρώ ως κάτι λογικό. Τα 20 σίγουρα θα ήταν καλύτερα αλλά είναι δυνατόν τόσα χρόνια να μην έχει γίνει ούτε μισή απεργία γι’ αυτό το ζήτημα; Φέτος έφτασε ο κόμπος στο χτένι;

Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς.
Όλοι οι άλλοι οι μαλάκες δουλέψτε 35, εμείς με 3 μήνες διακοπές το χρόνο πρέπει να συνταξιοδοτηθούμε 5 χρόνια νωρίτερα. Και αυτό οι δάσκαλοι το λένε σοβαρό αίτημα απεργίας.

Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία.
Τώρα αυτό πως προέκυψε δε γνωρίζω. Αλλά νομίζω ότι οι ίδιοι οι δάσκαλοι πρέπει να τα βρουν μεταξύ τους μέσα στα σχολεία για να επικρατεί ένα καλό κλίμα.

Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία.
Για τα βιβλία έχω ακούσει πολλά. Είναι δύσκολα, είναι στραβά, είναι ζαβά, είναι χίλια δυο. Ως μαθητής θυμάμαι όλους τους καθηγητές κυρίως να λένε πως το βιβλίο δεν είναι καλό. Και σίγουρα καλό είναι να καταδικάζεις το στραβό. Ποιά είναι όμως η πρόταση σου; Γιατί δε συγκροτεί η ΔΟΕ μια επιτροπή δασκάλων για να ετοιμάσουν βιβλία π.χ για την πρώτη δημοτικού τα οποία θα είναι καλά και ωραία και σύμφωνα με τα μορφωτικά πρότυπα; Να τα παρουσιάσουν και να τους πούμε και μπράβο. Ωραίο είναι να απορρίπτεις κάτι αλλά πρότεινε και κάτι.

Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους + Μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση.
Αυτά τα δύο θα τα σχολιάσω μαζί. Στο διαγωνισμό που προκυρήχθηκε υπάρχουν θέσεις για 2500 δασκάλους. Τα προηγούμενα χρόνια έχει διορισθεί επίσης ένας μεγάλος αριθμός του κλάδου αυτού. Πόσο πιο μαζικές δηλαδή;

Μείωση των ωρών εργασίας στο επίπεδο της Β/βάθμιας.
Χωρίς ντροπή. Αίτημα για απεργία δασκάλου. Να μειωθούν οι ώρες που δουλεύω. Ευτυχώς με όσους έχω μιλήσει δεν έχουν τολμήσει να το αναφέρουν ως αίτημα, αλλιώς πραγματικά δε ξέρω πως θα αντιδρούσα. Παίζω και ManHunt τώρα τελευταία και είμαι επηρεασμένος.

Κι ένα δικό μου σχόλιο ξεκάρφωτο χωρίς αίτημα :-) Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες μιας κατακόρυφης αύξησης της βάσης στα παιδαγωγικά τμήματα. Είναι δυνατόν όλοι αυτοί που ξαφνικά έχουν το επάγγελμα του δασκάλου ως πρώτη τους προτίμηση να πηγαίνουν να κάνουν κάτι που είναι τόσο σκατά; Ή μήπως πάνε όλοι για να μπούνε στην πιο ξεκούραστη θέση δημόσιου υπάλληλου;