Wednesday, May 17, 2006

Κοινωνία και Διαδίκτυο

Η πρώτη επίσημη κοινωνική έρευνα για τους Έλληνες μπλόγκερς είναι γεγονός! Το τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου προσανατολίζεται στη διεξαγωγή ημερίδας για το διαδίκτυο στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία και για το σκοπό αυτό ομάδα επιστημόνων σε συνεργασία με μεταπτυχιακούς αλλά και τελειόφοιτους προπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος εκπόνησε το παρακάτω ερωτηματολόγιο.

(1) Πως μάθατε για το μπλόγκινκ στην Ελλάδα;
(α) Είμαι μανιακός με το διαδίκτυο και κάτι τέτοια τα μαθαίνω αμέσως
(β) Έχω φίλο τον πρώτο Έλληνα μπλόγκερ και ζήλεψα
(γ) Διάβασα στις εφημερίδες ότι αν είσαι μπλόγκερ είσαι συνειδητοποιημένο άτομο
(δ) Μετά το Μιρκ, ήρθαν τα φόρουμς, ύστερα οι μέλισσες και τελικά το μπλόγκερ

(2) Με ποια ιδιότητα αρχίσατε ν’ ασχολείστε με το μπλόγκινκ;
(α) Ήμουν φανατικός αναγνώστης με ρεκόρ 16 συνεχόμενων ωρών διαβάσματος
(β) Άρχισα να γράφω από την πρώτη στιγμή που το ανακάλυψα
(γ) Προτιμούσα κυρίως να διαβάζω τη σελίδα με τα στατιστικά μου
(δ) Προσπαθούσα να σπάσω το ρεκόρ μου σε ημερήσια κόμεντς

(3) Και τώρα η σχέση σας ποια είναι;
(α) Σκέφτομαι και γράφω
(β) Γράφω χωρίς να σκέφτομαι
(γ) Αυτή τη σχέση ψάχνω κι εγώ αλλά δε μου κάθεται καμία
(δ) Εξάρτηση, μαζί με τον πρώτο καφέ και τσιγάρο της μέρας έρχεται και το πρώτο ποστ

(4) Ποιο πιστεύετε ότι είναι το βαθύτερο νόημα του μπλογκ;
(α) Η ανάγκη για επικοινωνία δεν πεθαίνει ποτέ
(β) Ουδείς αγάμητος
(γ) Μπλόγκερς ενωμένοι, ποτέ νικημένοι
(δ) Για ένα κούτελο καθαρό, για ένα πουκάμισο αδειανό, για μια εφημερίδα

(5) Σας έχει ωφελήσει το μπλόγκινκ;
(α) Δεν έχω οφειλές, έχω δωρεάν λογαριασμό
(β) Ναι, με έχει ωφελήσει πάρα πολύ
(γ) Όχι, δε με έχει ωφελήσει καθόλου
(δ) Εγώ έχω ωφελήσει το μπλόγκινκ

(6) Τι περιμένετε τώρα πια από το μπόγκινκ;
(α) Να γαμήσω
(β) Να γίνω διάσημος
(γ) Να κάνω φίλους
(δ) Να σώσω τον κόσμο

(7) Ψυχολογικά σας έχει βοηθήσει;
(α) Πλέον κάνω τα ψώνια μόνος μου
(β) Νιώθω άλλος άνθρωπος
(γ) Δείχνω ότι είμαι άλλος άνθρωπος
(δ) Με κάλεσαν στα γυρίσματα του Δόκτωρ Τζέκιλ και Μίστερ Χάιντ

(8) Σεξουαλικά;
(α) Μπορώ και φοράω τις γόβες της γυναίκας μου χωρίς αναστολές
(β) Ανακάλυψα τον οργασμό
(γ) Σκέφτομαι τα πολλά κόμεντς κι έχω μεγαλύτερη διάρκεια
(δ) Όταν παίρνω μπρος έχουν όλα τελειώσει

(9) Οικονομικά;
(α) Δε βγαίνω από το σπίτι για να γράψω στο μπλογκ κι έτσι κάνω έξυπνη οικονομία
(β) Η DSL μου στοιχίζει κάτι παραπάνω αλλά έχω κόψει το βραδινό
(γ) Ήμουν ανέκαθεν κουβαρντάς
(δ) Ζητάω δανεικά για ν’ αγοράσω κάρτες προπληρωμένου χρόνου

(10) Είσαι μπλόγκερ γιατί?
(α) θέλεις να γράψεις σε εφημερίδα
(β) θέλεις να ξεχάσεις το παρελθόν σου
(γ) είναι κουλ
(δ) σου στοιχίζει φτηνότερα από τον ψυχοθεραπευτή

(11) Θα σταματούσες το μπλόγκινκ αν?
(α) δεν έβλεπες ούτε ένα κόμεντ στα ποστ σου
(β) αισθανόσουν την ανάγκη για νέους φίλους
(γ) έμπαινε χρέωση όπως στα τσοντοσάιτ
(δ) κοβόταν η χρέωση στα τσοντοσάιτ

(12) Πως βλέπεις το μέλλον του μπλόγκινκ;
(α) Μόδα είναι θα περάσει
(β) Θα καταντήσει σαν το Μαρξισμό
(γ) Οι μπλόγκερς θα σχηματίσουν κυβέρνηση στις επόμενες εκλογές
(δ) Θα απαγορευτεί δια ροπάλου