Saturday, June 03, 2006

I Don't Like Mondays

Διαβάζοντας την τραγική είδηση για τη δολοφονία του 11χρονου από τέσσερις συνομήλικους του έβαλα ν’ακούσω το Mad World από το soundtrack του Donnie Darko. Δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοια εγκλήματα στην Ελλάδα και σίγουρα μας ξενίζει ίσως γι’αυτό να διάβασα και οργισμένες αντιδράσεις σε διάφορα blogs για εγκληματίες γονείς και δασκάλους. Δε γνωρίζω τις οικογένειες των παιδιών αυτών και ούτε μπορώ να έχω κάποια πληροφόρηση σχετικά με το περιβάλλον που μεγάλωσαν κ.λ.π. έχω όμως να σας πω την παρακάτω ιστορία: Η αδερφή μου μικρή ήταν πολύ ζωηρή, καμία σχέση με εμένα (τότε) με αρκετές αταξίες, ζημιές και σαφέστατα πιο απείθαρχη. Στην Τετάρτη δημοτικού είχα έναν δάσκαλο που εντελώς τυχαία τον είχε φαντάρο ο πατέρας μου κι επειδή τότε η θητεία ήταν και κάμποσους μήνες παραπάνω είχαν γνωριστεί καλά. Ο δάσκαλος αυτός είχε και την αδερφή μου οπότε ήξερε τι παιδί είναι. Συζητούσε λοιπόν κάποια στιγμή μία δασκάλα της με τον γνωστό δάσκαλο για την αδερφή μου και για την ανατροφή που έχει και τι σόι άνθρωποι είναι οι γονείς μας τους οποίους και στόλισε κανονικά. Το πρώτο πράγμα που της είπε ο κύριος Γιάννης ήταν το ότι είναι αδερφή μου, επειδή με ήξερε κουφάθηκε. Μετά της ανέφερε και την γνωριμία με τον πατέρα μου και την καθησύχασε ότι το παιδί μια χαρά μεγαλώνει απλά είναι ζωηρό. Με όλο αυτό δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω κανέναν, ούτε γονείς, ούτε παιδιά αλλά είναι άδικο να στήνουμε στον τοίχο ανθρώπους που ούτε ξέρουμε τίποτα γι’αυτούς αλλά ούτε φανταζόμαστε τον πόνο τους αυτή τη στιγμή που έχουν ακούσει ότι τα παιδιά τους κατηγορούνται για φόνο. Δε ξέρω αν τα παιδάκια αυτά είχαν σκοπό να σκοτώσουν τον μικρό Άλεξ ή αν το πράγμα ξέφυγε χωρίς να το καταλάβουν και δε ξέρω αν ακόμη και τώρα έχουν καταλάβει που έχουν βρεθεί και πως στιγματίστηκε η ζωή τους. Ερμηνευμένο από την Tori Amos το I don’t like Mondays για να μη ξεχνάμε ότι αυτά που μας σοκάρουν σήμερα έχουν συμβεί έξω από το σπίτι μας ουκ ολίγες φορές.